ΑΝΕΜΟΣ* Hot- Stuff

"Είμαι Δογματική "'"

Αναρωτιέμαι. Σε μια βραδινή συζήτηση που είχα με καλούς φίλους παράωρα που μόνο , εδώ στον Άνεμο απολαμβάνω σε μια βραδυα από αυτές που ο Αίολος έχει την τιμητική του με Μποφόρια ωραία μουσική και καλή παρέα τρεις στους πέντε άντρες με είπαν Δογματική είμαι ? καλή τροφή για σκέψη...λες να έχουν δίκιο? Να το διορθώσω ! Τι σημαίνει δογματική ..Αυτό που κατάλαβα είναι ότι από την στιγμή που είσαι δογματιστής είσαι πιόνι του κάθε δόγματος. Από την στιγμή που γίνεσαι πιόνι είσαι ικανός να κάνεις τα πάντα εις το όνομα του δόγματός σου. Από την στιγμή που μπορείς να κάνεις τα πάντα για το δόγμα σου παύεις να σκέφτεσαι τον δίπλα. Από εκείνη την στιγμή και μετά παύεις να λέγεσαι άνθρωπος …Κυρίοι δεν τον δέχομαι τον χαρακτηρισμό είμαι εγώ αυτή?.. έψαξα να βρω τη σημαίνει Δόγμα είναι κάθε τι στο οποίο πιστεύουμε χωρίς να έχει αποδειχθεί 100% και έχουμε ξεχάσει πως αυτό κατευθύνει τις σκέψεις μας και τις πράξεις μας. Το δεύτερο μέρος του ορισμού είναι πολύ βασικό. Τίποτε δεν μπορεί να αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας - ούτε θρησκευτικές ούτε λογικές ούτε επιστημονικές προτάσεις. Για ΚΑΘΕ τι πρέπει να βασιστούμε σε κάποιες αρχές / αξιώματα. Τα αξιώματα αυτά μετατρέπονται σε δόγματα όταν ξεχνάμε ότι τα χρησιμοποιούμε και σιωπηρά τα μετατρέπουμε σε "αλήθειες" ενώ στην αρχή ήταν απλά παραδοχές Ας αναφέρω εδώ ότι ο δογματισμός και το δόγμα προέρχονται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα "δοκέω" που σημαίνει σκέφτομαι, υποθέτω και φαντάζομαι ..τώρα αν αυτά που σκέφτομαι υποθέτω και φαντάζομαι τα μεταφέρω σε τρίτους και μου αποδείξουν ότι έχω οδηγηθεί ,σε λάθος συμπεράσματα είμαι ανοιχτή στο να αποδεχτώ και να αλλάξω άποψη τεκμηριωμένα όμως όχι με το έτσι θέλω βασίζομαι στη λογική είναι αρχή μου για να μπορέσω να αμφισβητώ ότι έχω ενστερνιστεί ή ότι με έχουν κατηχήσει αλώστε όλοι οι φιλόσοφοι (=εραστές της σοφίας) συνήθως είναι εραστές της δικιάς τους σοφίας. Είμαι οπαδός της αμφισβήτησης και πιστεύω ασκώντας κριτική αντιστεκόμαστε στο ρεύμα της εποχής σε κάθε σκουπίδι που μας πλασάρουν και δεν πιστεύω σε αλήθειες πιστεύω σε άποψη της αλήθειας. Λέω.. άποψη γιατί είναι υποκειμενική η αλήθεια για τον καθένα ..Όλοι λένε αλήθειες. Απλά επικρατεί αυτή που πονάει λιγότερο. Φυγόπονο πλάσμα ο άνθρωπος και δειλό. και φυσικά είναι πολύ πιο άνετα να ζεις κάτω από την ομπρέλα κάποιου δόγματος. είσαι "ασφαλής»Όλα είναι 
προαποφασισμένα εξηγήσιμα για σένα αλλά χωρίς εσένα είμαι ένα (προϊόν) όπως λέει ο φίλος μου ο Γιώργος όπως όλοι μας αλλά έχω ελεύθερη βούληση που με ξεχωρίζει από το ζώο χωρίς να το υποτιμώ ..καλό είναι να έχουμε υπόψιν μας ότι αντίθετα από όσα μας διαβεβαιώνουν όλων των ειδών οι δογματιστές (φιλόσοφοι, δάσκαλοι αρετής, ιερείς, μυστικοί, και πολιτικοί σκοταδιστές όλων των εθνών), η αλήθεια όπως και η αρετή είναι μη διδακτέα και ποτέ δεν μπορεί να γίνει ολόκληρη κτήμα του ανθρώπου ..."και όπως είπε και ο Νίτσε όπου υπάρχει το δέντρο της γνώσης, υπάρχει και ο παράδεισος! και εδώ σας αφήνω πάω να ψάξω τον δικό μου παράδεισο...


ΑΝΕΜΟΣ Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.

About Me

Blog Archive

@way2themes

Labels

Search Blog

Featured Slider

Featured