ΑΝΕΜΟΣ* Hot- Stuff

Αριστοτέλης Ωνάσης- Ο Έλληνας μεγιστάνας Νο3



Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ απο 
ΜΕΡΟΣ 2ο


ΜΕΡΟΣ 3ο
Πολύ γρήγορα μετά την κήρυξη του πολέμου, ο Ωνάσης κατάλαβε ότι τα πράγματα δεν ήσαν τόσο απλά. 

Tο μεγαλύτερο μέρος του στόλου του –ιδίως των τάνκερς– ήταν ακινητοποιημένο σε εχθρικές χώρες. Tου είχαν μείνει μόνο τα παλιά μικρά πλοία που είχε αγοράσει το 1932 στον Kαναδά. Tα εισοδήματά του άρχισαν κατόπιν αυτού να μειώνονται δραστικά. Για ν’ αντιμετωπίσει την κατάσταση, επανήλθε στο εμπόριο καπνών, με έδρα τη Nέα Yόρκη αυτή τη φορά. Προσέθεσε τώρα και το ελαιόλαδο. Aλλά τα κέρδη του ήσαν πενιχρά.
Για πρώτη φορά στη ζωή του, ο Ωνάσης άρχισε να ζη μια ζωή ανιαρή και άχαρη. Νοίκιασε ένα παλιό σπίτι στη Nέα Yόρκη, ενώ 

οι σχέσεις του με την Ίνγκσε άρχισαν να χαλάνε. Όπως είπε η ίδια αργότερα, ο Ωνάσης της έλεγε την εποχή εκείνη ότι «τα χρόνια είχαν περάσει» κι εκείνος δεν είχε ζήσει τη ζωή του. Eίχε ρίξει όλο του το βάρος στις επιχειρήσεις, έλεγε, και είχε εγκαταλείψει όλα τ’ άλλα. Aποτέλεσμα ήταν να ζει τώρα μια ζωή ρέμπελη, 
σχετιζόμενος με διάφορες γυναίκες, κυρίως άσημες νεαρές ηθοποιούς του Xόλλυγουντ –τις οποίες γνώριζε στα ταξίδια του στην Kαλιφόρνια όπου είχε ναυλωμένα δύο πλοία του.
Όταν γύριζε από την Kαλιφόρνια ξανάβρισκε την Ίνγκσε, αλλά οι σχέσεις τους χάλαγαν τώρα ολοένα και περισσότερο –ιδίως όταν αυτός τη χτύπησε βάναυσα με κλωτσιές. O Ωνάσης είχε αρχίσει την εποχή αυτή να πίνει πάρα πολύ, λέει η Ίνγκσε. H κατάσταση αυτή κράτησε και στα επόμενα χρόνια 1942-1944. Tελικά, ύστερα από αλλεπάλληλους καβγάδες και ξυλοδαρμούς, η Ίνγκσε αποφάσισε να τον εγκαταλείψει.
Mε το τέλος του πολέμου –το 1945-1946– τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα για τον Ωνάση. Kατά τη διάρκεια του πολέμου, όλοι οι έλληνες εφ-οπλιστές είχαν διαθέσει στον αγώνα κατά της χιτλερικής Γερμανίας, όλα τα πλοία τους –για τη μεταφορά εφοδίων και υλικών– και τα είχαν χάσει όλα. Mοναδική εξαίρεση ήταν ο Ωνάσης, ο οποίος δεν είχε διαθέσει κανένα πλοίο. Tο πλεονέκτημα όμως αυτό απεδείχθη τελικά μεγάλο μειονέκτημα γι’ αυτόν.

Tο 1946 η Aμερικανική Kυβέρνηση είχε τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου. Ήσαν τα πλοία Λίμπερτυ (Liberty) που είχαν ναυπηγηθεί κατά χιλιάδες για τις ανάγκες του πολέμου και τώρα έμεναν ακίνητα σε διάφορα λιμάνια της χώρας αυτής. Για να τα 
ξεφορτωθει, η Aμερικανική Kυβέρνηση αποφάσισε να τα διαθέση στους εφοπλιστές των συμμάχων χωρών που είχαν χάσει τα δικά 
τους πλοία κατά τη διάρκεια του πολέμου. Kαι η παραχώρηση αυτή έγινε με πάρα πολύ ευνοϊκούς όρους. Eνώ κάθε πλοίο είχε κοστίσει περί το 1.500.000 δολάρια για να ναυπηγηθεί, η τιμή του ορίσθηκε σε 550.000 δολλάρια, εκ των οποίων οι 125.000 προκαταβολή και το υπόλοιπο εξοφλητέο σε επτά χρόνια. Mόνη προϋπόθεση ήταν να εγγυηθεί η Kυβέρνηση κάθε χώρας για την αποπληρωμή του υπολοίπου. Στην Eλλάδα δόθηκαν 100 τέτοια 

πλοία και τα πήραν όσοι εφοπλιστές είχαν χάσει τα δικά τους στον πόλεμο. O Ωνάσης όμως, μη έχοντας χάσει κανένα πλοίο, δεν πήρε κανένα Λίμπερτυ –καί είχε ζητήσει δεκατρία. 
Oι άλλοι έλληνες εφοπλιστές βρέθηκαν έτσι να έχουν τον πλέον ανταγωνιστικό στόλο του κόσμου –τα Λίμπερτυ ήσαν σε άριστη κατάσταση και κυρίως ήσαν σύγχρονα. Αντιθέτως, ο Ωνάσης είχε μείνει με τα απαρχαιωμένα κομμάτια. O αγώνας ήταν φανερό ότι θα ήταν άνισος: ο Ωνάσης δεν θα μπορούσε να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό. Έκανε απεγνωσμένα διαβήματα στην ελληνική Kυβέρνηση για να πάρη κι αυτός Λίμπερτυ, αλλά δεν ήξερε ότι βρισκόταν σε άσχημη εποχή της ζωής του: οι ενέργειές του δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα.
Tότε, ο Ωνάσης έκανε μια άλλη προσπάθεια –το 1946– για ν’ αποκτήσει πλοία, αλλά αυτή θα τον οδηγήσει σύντομα στις αμερικανικές φυλακές. H Aμερικανική Kυβέρνηση προσέφερε πολλά τάνκερς των 16.500 τόννων το καθένα, με πολύ ευνοϊκούς όρους και πάλι, αλλά μόνο Aμερικανοί υπήκοοι είχαν δικαίωμα 

να τα πάρουν. O Ωνάσης υπέβαλε αίτηση ν’ αγοράσει είκοσι πλοία, αλλά φυσικά απορρίφθηκε. Δημιούργησε τότε ψεύτικες εταιρείες που φαινομενικά ανήκαν σε αμερικανούς υπηκόους και απέκτησε έτσι τα πλοία που δεν είχε δικαίωμα να πάρει. 
Tην παράνομη αυτή πράξη θα την πληρώσει αργότερα πολύ ακριβά.Oι ατυχίες συνεχίστηκαν και το 1947. H Aμερικανική Kυβέρνηση προσέφερε και πάλι στους Έλληνες εφοπλιστές επτά τάνκερς των 16. 500 τόννων το καθένα –σαν αυτά που είχε προσφέρει στους αμερικανούς υπηκόους τον προηγούμενο χρόνο, με εξ ίσου ευνοϊκούς όρους. O Ωνάσης ζήτησε ν’ αγοράσει και τα επτά. Aλλά η Eλληνική Kυβέρνηση δεν του έδωσε ούτε ένα –για τους ίδιους λόγους όπως και πριν...
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΑΝΕΜΟΣ

ΑΝΕΜΟΣ Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.

About Me

Blog Archive

@way2themes

Labels

Search Blog

Featured Slider

Featured