ΑΝΕΜΟΣ* Hot- Stuff

low rider ...στους δρόμους




Όταν μάθαινα οδήγηση, διάφοροι μέντορες μου λέγανε "ε, αυτό, θα έρθει με την εμπειρία" ή "ο καλός οδηγός είναι ο έμπειρος οδηγός" κλπ. Και πείσμωνα γιατί, όπως και να το έκανα, η οδηγική μου εμπειρία ήταν δεν ήταν 2 μηνών και τσαντιζόμουν γιατί ήταν σαν να μου έλεγαν έμμεσα ότι δεν είμαι καλός οδηγός. Τελικά όμως τι είναι αυτή η εμπειρία; Καλά, τα βασικά να αλλάζεις ταχύτητες χωρίς καν να το σκέφτεσαι και να μη χρειάζεται προσπάθεια για να οδηγήσεις γενικότερα, είναι θέμα εξάσκησης και μπορείς να το μάθεις με λίγες μέρες επιμονής. Αυτό εννοούσαν όμως;
Ας δούμε μια μικρή λίστα με κάποια πράγματα που πιστεύω πως πρέπει ως οδηγός να ζήσεις για να γίνεις "καλύτερος οδηγός" (ότι κι αν σημαίνει αυτό).
Να τρακάρεις. Ναι, καλά διάβασες. Όπως ένας καλός καπετάνιος πρέπει να έχει ζήσει τουλάχιστον ένα ναυάγιο, έτσι κι ο οδηγός πρέπει να ζήσει τουλάχιστον μια τράκα. Δεν λέω να το κάνεις επίτηδες,

 αλλά σίγουρα με το τρακάρισμα νιώθεις πάνω σου ότι αυτά που λένε στην τηλεόραση για ατυχήματα με τραγικές συνέπειες δεν είναι και τόσο μακριά κι έξω από εσένα. Επίσης έτσι καταλαβαίνεις ως ένα βαθμό τα όρια της ασφάλειάς σου.

Να οδηγήσεις ένα ψηλό φορτηγό σε κίνηση σε κανονικούς (έως στενούς) δρόμους. Από εκεί βλέπεις τα υπόλοιπα αυτοκίνητα απλά σαν ένα σμήνος εμπόδια. Η επιτάχυνση και η επιβράδυνση είναι κατά πολύ χειρότερες από ενός επιβατικού αυτοκινήτου, όπως και οι διαστάσεις. Η αίσθηση που έχεις για το χώρο αλλάζει εντελώς. Καταλαβαίνεις επίσης γιατί έχει νόημα να παρκάρεις με τις ρόδες σε ευθεία (δε χωράει το φορτηγό αλλιώς), γιατί πρέπει να σταματάς στο πορτοκαλί και γενικά γιατί υπάρχουν πολλές από τις διατάξεις του ΚΟΚ.
Να οδηγήσεις ποδήλατο στην κίνηση. Εκεί πραγματικά καταλαβαίνεις τι θα πει αμυντική οδήγηση. Θες δε θες.
Να υδρολισθήσεις. Έτσι μόνο κατανοείς τι σημαίνει "στη βροχή γλιστράει" και πόσο πιο φυλαγμένα πρέπει να οδηγείς σε βρεγμένο δρόμο.
Να κάνεις "χειρόφρενα" σε μια άδεια αλάνα τουλάχιστον μια φορά. Εκτός του ότι είναι διασκεδαστικότατο, βοηθάει στο να βρεις τα όρια του αυτοκινήτου, τη συμπεριφορά του κατά τη μετατόπιση βάρους και πως να χειριστείς κάτι φαινομενικά εκτός ελέγχου.
Να οδηγήσεις αυτοκίνητα τουλάχιστον δύο διαφορετικών φιλοσοφιών. Αν έχεις SUV, να οδηγήσεις ένα χαμηλωμένο, αν έχεις "γρήγορο" να οδηγήσεις ένα "αργό", αν έχεις supermini να οδηγήσεις ένα station wagon. Αυτό σε βοηθάει στο να καταλάβεις ότι δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια και κυρίως το γεγονός ότι κάτι που για εσένα είναι εύκολο και αυτονόητο μπορεί με άλλο όχημα να μην είναι, οπότε και η συμπεριφορά σου στο δρόμο αλλάζει.
Να βρεθείς σε ένα αυτοκίνητο ο οδηγός του οποίου είναι πάρα πολύ καλός. Παρατηρώντας πολλές φορές μαθαίνουμε πολλά.

Να πλύνεις μόνος σου το αυτοκίνητό σου. Πλένοντάς το, όχι μόνο το καθαρίζεις, αλλά το γνωρίζεις κιόλας. Επειδή αναγκαστικά έρχεσαι πολύ κοντά σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου, η κάθε μικρή λεπτομέρεια του design, αλλά κυρίως και της λειτουργικότητάς του, σου αποκαλύπτεται δια μέσου της αφής, της πιο άμεσης αίσθησης.
Να οδηγήσεις με ξεφούσκωτα λάστιχα και αμέσως μετά το ίδιο όχημα με φουσκωμένα. Η διαφορά είναι τόσο εμφανής, που αποκλείεται να παραλήψεις έλεγχο πίεσης όποτε βρίσκεσαι στο βενζινάδικο.

Γενικά θα πρέπει να ζήσεις στο πετσί σου σχετικά ακραίες καταστάσεις ώστε να βρεις τα όριά σου και να δοκιμάσεις από πρώτο χέρι διαφορετικές συνθήκες οδήγησης ώστε να έχεις σωστή συμπεριφορά απέναντι στους άλλους. 

ΑΝΕΜΟΣ Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.

About Me

Blog Archive

@way2themes

Labels

Search Blog

Featured Slider

Featured