Πόσο πιθανό είναι η κρίση να δημιουργήσει το νέο επιχειρηματία στη χώρα μας;
Η ανεργία, η κατάρρευση του δημοσίου και η ανάγκη για αλλαγή είναι η καλύτερη ευκαιρία να ξεπηδήσουν νέες επιχειρηματικές ιδέες.
Ποια είναι τα στοιχεία και ποιο το DNA του επιχειρηματία;
Τα βασικά χαρακτηριστικά του επιχειρηματία είναι τα ακόλουθα:
Πίστη: Για έναν επιχειρηματία η πίστη είναι το 70% της επιτυχίας του.
Αισιοδοξία: Το ποτήρι να είναι συνεχώς μισογεμάτο. Ο επιχειρηματίας είναι φύσει αισιόδοξος. Θέλει συνεχώς να ανακαλύπτει κάτι και να ενθουσιάζεται.
Αγάπη: Να αγαπά τους ανθρώπους. Ο επιχειρηματίας φτιάχνει ομάδα, την εμψυχώνει και της μεταφέρει τον ενθουσιασμό του.
Πάθος: Να έχει πάθος αλλά και κίνητρα όχι μόνο οικονομικά. Ο επιχειρηματίας ενεργεί για τα πάθη του και τα όνειρά του, τα χρήματα ακολουθούν την επιτυχία, δεν είναι αυτοσκοπός.Για να κτίσεις όμως μια επιχείρηση, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για την αποτυχία.
Ηθική: Να έχει επιχειρηματική ηθική. Να ενδιαφέρεται για τους πελάτες, το προσωπικό, τους προμηθευτές του και το περιβάλλον του.
Ξεκινώντας λοιπόν το δικό σας επιχειρηματικό σχέδιο, θα πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη και κατανοητή παρουσίαση των στόχων και δραστηριοτήτων που πρόκειται να αναπτύξει η επιχείρησή σας. Κάποιες χρήσιμες ερωτήσεις που μπορείτε να θέσετε στον εαυτό σας είναι
Γιατί θεωρείτε πως η επιχειρηματική σας ιδέα θα είναι βιώσιμη;
Τι προϊόντα και υπηρεσίες πουλάτε;
Γιατί να επιλέξει εσάς κάποιος καταναλωτής και όχι τους ανταγωνιστές σας;
Τι διαφορετικό μπορείτε να του προσφέρεται;
Ποιες ανάγκες της αγοράς σκοπεύετε να καλύψετε;
Πολλοί δεν έχουν ξεκάθαρες απαντήσεις, και αυτό μπορεί να εμποδίσει τις δυνατότητες της επιχείρησης να αναπτυχθεί και να κερδοφορίσει.
Κάποιος λοιπόν που θεωρεί τον εαυτό του έτοιμο να κάνει το βήμα και επιθυμεί να ανοίξει ένα μαγαζί ή γραφείο, το πιθανότερο είναι να συγκεντρώσει τα απαραίτητα χρήματα, είτε μέσω δανειοδότησης είτε μέσω κάποιου προγράμματος. Στην Ελλάδα ο μέσος όρος για μια μικρή επιχείρηση είναι από 15 έως 25 χιλιάδες ευρώ. Το να κάνει όμως το μαγαζί αυτό να λειτουργήσει επιτυχημένα είναι κάτι διαφορετικό. Χρειάζεται γνώσεις, επιχειρηματικό σχεδιασμό και όραμα. Οι στατιστικές δείχνουν πως μετά τα πέντε χρόνια λίγες επιχειρήσεις συνεχίζουν επιτυχημένα και καμία από αυτές δεν είχε ποτέ της κάποιο “επιχειρηματικό σχέδιο”. Λόγω των αλλαγών που ζούμε είναι η καλύτερη ευκαιρία να κάνουμε τα πάντα από την αρχή.
Ελπίζω όλα τα παραπάνω να μην σας φαίνονται “βουνό”. Δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σας τρομάζει. Χρειάζεται αποφασιστικότητα και αυτοπειθαρχία για να το ολοκληρώσετε. Σκεφτείτε ότι το Επιχειρηματικό Πλάνο που θα φτιάξετε θα αποτελεί τον “μπούσουλα” στην επιχείρηση σας, και δεν χρειάζεται να είναι κάτι στατικό. Εάν θέλετε να αλλάξετε κάτι έχετε όλη την ευχέρεια να το κάνετε! Ελπίζω να βρείτε τα παραπάνω βήματα πρακτικά είτε έχετε είδη επιχείρηση, είτε σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια στο μέλλον.
Και ποιος ξερει ισως ο Επιχειρηματιας του2013 να εισαι εσυ.
ΑΝΕΜΟΣ